Klubélet

Subaru Subaru Subaru Hírek Subaru Galéria Subaru Társalgó Subaru Bolhapiac Subaru Szponzorok Subaru Impresszum Subaru Linkek
Subaru Klub Subaru Klub
 

Home > Subaru > Technika > Boxermotor

mail   sitemap   legyen a kezdőlapom!

Subaru

Subaru

Subaru

Magyarországon

Modellek

Tesztek

Történelem

Technika
> Boxermotor
> AWD
> AWD technika
> AWD lexikon
> Turbo
> Légrugó
> Ablakok

Tuning

Motorsport

Galéria

Egyéb

Subaru

Boxermotor

Subaru

Az egy síkban egymással szemben elrendezett hengerekkel rendelkező motortípust Boxermotornak nevezzük. Ez a konstrukció rendkívül egyenletes fordulatszámot, megbízhatóságot, és az alacsony súlypont következtében optimális vezetési viszonyokat garantál.

Miért határozza el magát egy autógyár, mint a Subaru, hogy egyes megoldásokat következetesen másoktól eltérően alkalmaz? A válasz egyszerű: mert a Subaru nem a legolcsóbb, hanem a legjobb megoldást keresi a jó autó előállítására. Ezért hagyatkozik arra a motorkoncepcióra, amit ma csak a legexkluzívabb német sportautók alkalmaznak. A boxermotor a repülőgyártásból lett átvéve, mivel ott nagyon hatékony, egyenletes járású és megbízható hajtóműre volt szükség. Bizonyára a légiközlekedéssel való kapcsolat miatt

van ilyen régi hagyománya a boxermotor Subaru gépkocsiknál történő felhasználásának. Már 1965-ben a Subaru 1000-nél találkozunk a boxermotorhajtással. Jelenleg csaknem minden Subaru modellben ez duruzsol, a 70 kW-os kiviteltől a 195 kW-os turbótöltésűig.

 

Az animációt a kék négyszögre klikkelve indíthatod el!

A boxerhajtás előnyei kézenfekvőek. A hengerek egymással szembeni elrendezése kiegyenlíti a dugattyúk mozgásával keltett erőket. Ennek eredménye a szinte bársonysimán futó motor, az alig érzékelhető rezonancia. Talán még ennél is fontosabb, hogy nagyon alacsony építése folytán és a két azonos súlyú hengersor révén statikailag is rendkívül kiegyensúlyozott. Így lehetővé vált az alacsony súlypontú és szimmetrikus futóműkoncepció létrehozatala. Mindezen előnyök érvényesülnek a Subaru menettulajdonságainál. Egyrészt a motor egyenletesen és halkan dolgozik, másrészt a boxermotorral kombinált összkerékhajtás kiegyensúlyozott úttartást eredményez. Bár a motorok gyártása valamelyest többe kerül a Subarunak / a két különálló hengersor miatt lényegesen több alkatrészt kell beépíteni mint a hagyományos soros motornál / , az elképzelés óriási előnyei rentábilissé teszik alkalmazását.

 
 

Szerkeszti: Giczy András & subaruklub.hu
E-m@il: info (kukac) subaruklub.hu
Minden jog fenntartva.

Az oldalt készítette:

www.html-weboldal-retro.hu