Klubélet

Subaru Subaru Subaru Hírek Subaru Galéria Subaru Társalgó Subaru Bolhapiac Subaru Szponzorok Subaru Impresszum Subaru Linkek
Subaru Klub Subaru Klub
 

Home > Subaru > Történelem

mail   sitemap   legyen a kezdőlapom!

Subaru

Subaru

Subaru

Magyarországon

Modellek

Tesztek

Történelem

> 1917 - 1953

> 1954 - 1969

> 1970 - 1979

> 1980 - 1989

> 1990 - 1994

> 1995 - 1999

> 2000 - 2004

> 2005 -

Technika

Tuning

Motorsport

Galéria

Egyéb

Subaru

Subaru Történelem

Subaru

1917. Mint oly sok más sikertörténet, a Subarué is egy ember víziójaként kezdődött: Chikuhei Nakajima / 1884 - 1949 / olyan lelkes bámulója volt a Wright testvérek első repülőinek, hogy ettől indíttatva 1917-ben a Tokyo melletti Gunmában megalapította a Repüléskutatási Laboratóriumot ( Aircraft Research Laboratory ).

Aircraft Research Laboratory, 1917 - Subaru
Aircraft Research Laboratory, 1917

Ez a kisüzem hamarosan - már új néven , mint Nakajima Repülőgépgyártó Kft. - Japán vezető repülőgyártó üzemévé nőtte ki magát. A II. Világháború befejeztével ennek a vállalkozásnak is valami új profilt kellett választania. Első sikereit robogók előállításával érte el, mivel a háború utáni Japánban égető szükség volt ilyen járművekre.

Rabbit S-1, 1946 - Subaru
Rabbit S-1, 1946

1953. Ettől az évtől számíthatjuk a Fuji Heavy Industries (FHI), a Subaru anyavállalatának létrejöttét. A csoporthoz hamarosan öt másik üzem csatlakozott, amelyek robogókat, motorokat, repülőgépeket, autóbuszokat, villamosokat, generátorokat gyártottak. A közéjük tartozó autóbusz karosszériát gyártó Fuji Jidosha tervezte a konszern első autóját, a P-1-et.

Subaru P-1 (Subaru 1500), 1955
Subaru P-1 (Subaru 1500), 1955

1954. Az FHI első elnöke, Kenji Kita 1954- ben választotta a P-1 részére a Subaru márkanevet, ami japánul a Bika csillagkép egy csoportját jelenti. A nyugati kultúrában ez a Plejádok, magyarul a Fiastyúk nevet viseli. Japánban ez a csillagalakzat általánosan ismert, mint az egyesülés illetve a jó uralkodás szinonímája.

Fiastyúk - Subaru
A Fiastyúk alakzat, a Bika csillagképben

Így azután a P-1, mint Subaru 1500 került a piacra. Követői a Subaru 360 kisautó, a Subaru Sambar kisteherautó, illetve a 360-as javított változata a Subaru R2 voltak.

  Subaru 360, 1958
Subaru 360, 1958
Subaru Sambar Light Van, 1961
Subaru Sambar Light Van, 1961
Subaru R-2 SS, 1969
Subaru R-2 SS, 1969
 

Az 1966-ban kibocsátott Subaru 1000 döntő jelentőségű volt a márka életében: ez volt ugyanis az első Boxermotoros Subaru.

Subaru 1000, 1966
Subaru 1000, 1966

1972. A Leone Kombi forradalmi újítást hozott magával. Eddig ugyanis a négykerékhajtás a terepjárók privilégiuma volt, s ekkor a Subaru felfedezte e koncepció óriási előnyeit. A Boxermotorral történő együttes alkalmazása a mai napig felülmúlhatatlan utazási biztonságot nyújt. Minden ezt követő fejlesztési elképzelés ezen az összkerékhajtású rendszeren alapul: az 1989-től gyártott három Legacy generáció, a kompakt Impreza, amely 1992-óta kerül le a futószalagról, valamint a Forester (1997), amely a SUV (Sport és haszonjárművek) osztályának alapítója. Még az 1983-as Domingo, a mikrovanek ősapja és a Justy kisautó (1984) is következetesen összkerékhajtással rendelkeznek.

  Subaru Leone SW 4WD, 1972
Subaru Leone SW 4WD, 1972
Subaru Domingo, 1983
Subaru Domingo, 1983
Subaru Justy 4WD RS, 1984
Subaru Justy 4WD RS, 1984
 

1985. A Subaru mint az új technikai megoldásokat tudatosan alkalmazó vállalat él a köztudatban. Olyan új technikai megoldások felkarolója, melyek nem az átlagosat, hanem az optimum elérését célozzák. Már az 1966-os Subaru 1000 is -amely Boxermotorjával és fronthajtásával elkápráztatta az akkori autósvilágot- ebbe az irányba mutatott. Méginkább felismerhető ez a tudatosság az XT 1500-nál, amely 1985-től keltett feltűnést Németországban. Már a külső megjelenése is forradalmi volt, 0,29-es cW értéke pedig a mai napig is csaknem felülmúlhatatlan. A turbó-boxermotor, az összkerékhajtás és számos gyárilag beépített műszaki újítás teszik ezt a modellt a gyűjtők áhított vágyálmává. Hasonló a helyzet az 1991-ben debütált Subaru SVX-el. Ez a 3.3 literes hathengeres boxermotoros luxuskupé is a következetes High-Tech alkalmazás jó példája. Ezen széria idáig utolsó példánya a Legacy Outback, amivel a Subaru 1997-ben a terepjáró kombiautók osztályát definiálta. Míg a konkurencia csak az alapkoncepció próbálgatásánál tart, a Subaru már a harmadik generációt is kibocsátotta.

  Subaru XT 4WD 1.8 Turbo, 1985
Subaru XT 4WD 1.8 Turbo, 1985
Subaru SVX, 1991
Subaru SVX, 1991
Subaru Outback, 2004
Subaru Outback, 2004
 

vissza az oldal tetejére

 
 

Szerkeszti: Giczy András & subaruklub.hu
E-m@il: info (kukac) subaruklub.hu
Minden jog fenntartva.

Az oldalt készítette:

www.html-weboldal-retro.hu