1917. Mint oly sok más
sikertörténet, a
Subarué is egy ember víziójaként kezdődött: Chikuhei
Nakajima / 1884 - 1949 / olyan lelkes bámulója volt a Wright testvérek
első repülőinek, hogy ettől indíttatva 1917-ben a Tokyo melletti
Gunmában megalapította a Repüléskutatási Laboratóriumot ( Aircraft
Research Laboratory ).
Aircraft Research
Laboratory,
1917
Ez a kisüzem
hamarosan - már új néven , mint Nakajima Repülőgépgyártó Kft. - Japán
vezető repülőgyártó üzemévé nőtte ki magát. A II. Világháború
befejeztével ennek a vállalkozásnak is valami új profilt kellett
választania. Első sikereit robogók előállításával érte el, mivel a
háború utáni Japánban égető szükség volt ilyen járművekre.
Rabbit S-1,
1946
1953. Ettől az
évtől számíthatjuk a Fuji Heavy Industries (FHI), a
Subaru
anyavállalatának létrejöttét. A csoporthoz hamarosan öt másik üzem
csatlakozott, amelyek robogókat, motorokat, repülőgépeket,
autóbuszokat, villamosokat, generátorokat gyártottak. A közéjük
tartozó autóbusz karosszériát gyártó Fuji Jidosha tervezte a konszern
első autóját, a P-1-et.
Subaru P-1
(Subaru 1500), 1955
1954. Az FHI első
elnöke, Kenji Kita
1954- ben választotta a P-1 részére a
Subaru
márkanevet, ami japánul a Bika csillagkép egy csoportját jelenti. A
nyugati kultúrában ez a Plejádok, magyarul a Fiastyúk nevet viseli.
Japánban ez a csillagalakzat általánosan ismert, mint az egyesülés
illetve a jó uralkodás szinonímája.
A Fiastyúk
alakzat, a
Bika csillagképben
Így azután a P-1,
mint
Subaru 1500 került a piacra. Követői a
Subaru 360 kisautó, a
Subaru Sambar kisteherautó, illetve a 360-as javított változata a
Subaru R2 voltak.
Az
1966-ban kibocsátott
Subaru 1000 döntő jelentőségű volt a márka életében: ez volt ugyanis
az első
Boxermotoros
Subaru.
Subaru 1000,
1966
1972. A
Leone
Kombi forradalmi újítást hozott magával. Eddig ugyanis a
négykerékhajtás a terepjárók privilégiuma volt, s ekkor a
Subaru
felfedezte e koncepció óriási előnyeit. A
Boxermotorral történő
együttes alkalmazása a mai napig felülmúlhatatlan utazási biztonságot
nyújt. Minden ezt követő fejlesztési elképzelés ezen az
összkerékhajtású rendszeren alapul: az
1989-től gyártott három
Legacy
generáció, a kompakt
Impreza, amely
1992-óta kerül le a futószalagról,
valamint a
Forester (1997), amely a SUV (Sport és haszonjárművek)
osztályának alapítója. Még az
1983-as Domingo, a mikrovanek ősapja és
a
Justy kisautó (1984) is következetesen
összkerékhajtással
rendelkeznek.
1985. A
Subaru
mint az új
technikai megoldásokat tudatosan alkalmazó vállalat él a
köztudatban. Olyan új
technikai megoldások felkarolója, melyek nem az
átlagosat, hanem az optimum elérését célozzák. Már az
1966-os
Subaru
1000 is -amely
Boxermotorjával és fronthajtásával elkápráztatta az
akkori autósvilágot- ebbe az irányba mutatott. Méginkább felismerhető
ez a tudatosság az
XT 1500-nál, amely
1985-től keltett feltűnést
Németországban. Már a külső megjelenése is forradalmi volt, 0,29-es cW
értéke pedig a mai napig is csaknem felülmúlhatatlan. A
turbó-boxermotor, az
összkerékhajtás és számos gyárilag beépített
műszaki újítás teszik ezt a
modellt a gyűjtők áhított vágyálmává.
Hasonló a helyzet az
1991-ben debütált
Subaru
SVX-el. Ez a 3.3 literes
hathengeres
boxermotoros luxuskupé is a következetes High-Tech
alkalmazás jó példája. Ezen széria idáig utolsó példánya a
Legacy
Outback, amivel a
Subaru
1997-ben a terepjáró kombiautók osztályát
definiálta. Míg a konkurencia csak az alapkoncepció próbálgatásánál
tart, a
Subaru már a harmadik generációt is kibocsátotta.
vissza az oldal tetejére |