|
|
Subaru B9 Tribeca
|
|
B9 Tribeca, a márka új
zászlóshajója 2005 januárjától!
2005. január 10-én
tartották az Észak- Amerikai Nemzetközi Autószalonon az új Subaru
zászlóshajó világpremierjét. A modellt a Subaru of Indiana Automotive,
Lafayette-i gyárában szerelik, 2005 nyarán kerül az amerikai kontinens
szalonjaiba, de röviddel utána várható az európai bevezetése is,
mondta közelebbi időpont megjelölése nélkül a sajtótájékoztatón Kyoji
Takenaka az FHI elnök-, vezérigazgatója. A B9 Tribeca név több
összetevőből született, B mint boxer, 9 mint a modell kódja, „Tribeca”
pedig New York azon városrésze, ahol új trendek születnek (Triangle
Below Canal Street).
A hagyományokhoz hűen,
az autó állandó szimmetrikus összkerékhajtás rendszerével közvetíti az
útra kereken 3000köbcentis szívómotoros DOHC vezérlésű motorjának
245lovas teljesítményét, és 297Nm-es maximális nyomatékát.
A gyár célja egy olyan
új generációs 7 üléses sportos haszonjármű piacra dobása volt, mely
ötvözi, sőt tovább fokozva kiegészíti az Outback és Forester
használati értékeit. Elsődleges célcsoportnak az olyan fiatal
családokat tartják, amelyek a mai rohanó világban minél kevesebb
kompromisszum kötésére hajlandóak a funkcionalitás és a dizájn
tervezők egymás ellen vívott belső harcainak csatamezején született
modelleknél.
A flexibilis
ülésrendszernek köszönhetően egy jól variálható rakodóteret kapunk,
bár a képek alapján 7 utas esetén komoly szükségünk lehet egy nagyobb
méretű tetőcsomagtartóra, ha hosszabb távú utazásra indulunk.
A B9 Tribeca autó
tulajdonosának extrém szabadidő-sport helyszíneinek megközelítéséhez
az AWD hajtáson túl, a modell 213mm-es szabad hasmagassága a garancia.
Az akadályok még könnyedebb leküzdésében 18”-os
könnyűfém felnikre szerelt, 255/55-ös abroncsaink a partnerek. Öt
sebességes, a Prodrive-val közösen kifejlesztett SPORTSHIFT funkciós,
kézi álláson VTD (fokozat tartó) automata váltóval szerelik az
autókat, mely már a 2004-es Outback és Legacy modellekből is ismerős
lehet számunkra.
A hátsó felfüggesztésnél
újdonságként jelent meg a kettős villás felfüggesztési rendszer, amely
csökkenti a káros rezgéseket és ugyanakkor javítja az utazás
komfortját, még a leghátul ülő utasoknak is nyújt funkcionális teret.
A második üléssor
200mm-el hátrébb csúsztatható, így növelve az utazás kényelmét négy
vagy öt utas esetén. Extraként rendelhető, szintén a második és a +1
üléssorban ülők szórakoztatására, egy a tetőből lenyíló DVD
lejátszóval összekötött 22cm képátlójú képernyő, melyre videokamera,
vagy videojáték is köthető.
Az elöl ülőket teljes
mértékben körülöleli a ketté osztott cockpit. Végre megjelent a
kétoldali légkondicionáló, a középkonzol tetején pedig érintőképernyős
navigációs rendszer, és fedélzeti számítógép található, melyen akár
menet közben is ellenőrizhetjük a gumiabroncsok nyomását. Szériában
100W teljesítményű, MP3 lejátszós CD-s rádióval szerelik, mely
természetesen a kormányról is vezérelhető.
A B9 Tribecában a
szériafelszereltség keretein belül helyett kapott a menetstabilizáló
rendszer (VDC), mely folyamatosan felügyeli a nyomatékelosztást, a
háromezres motor teljesítményét és az egyes kerekek fékezését. A
megfelelő lassulásról négy csatornás ABS gondoskodik, mely a
maximális elérhető fékezés érdekében elektronikus fékerő-elosztóval
van kiegészítve. A passzív biztonság jegyében, további 50%-al erősebbé
tették az új Legacyból már ismerős gyűrűs utascella védelmi rendszert,
így növelve az 1925kg-os autóban ülők biztonságát. Széria a
kétfokozatú, utasérzékelős utas- és vezetőoldali légzsák, a dupla
oldallégzsák (oldal, és függöny).
Subaru B9 Tribeca H6-3.0
- H6-3000cc DOHC
- 245LE @ 6600ford/perc
- 297Nm @ 4200ford/perc
- 5AT SPORTSHIFT
- 2749mm tengelytáv
- 4822mm hosszú
- 1878mm széles
- 1686mm magas
- 213mm hasmagasság
- 1925kg
- 255/55 R18 kerekek
- 64L-es üzemanyagtartály
- 10 pohártartó :-P
|