|
|
Subaru Legacy
|
|
A neve hagyaték: pont
ezt jelenti a
Legacy magyarul. Hagyatékként átveszi az előd
modellektől a jellegzetes
Subaru tulajdonságokat:
boxermotor,
négykerékhajtás, keret nélküli ablakok, de egyben egy új kor kezdete.
A modern kori
Subaru
-k első képviselője: a formák európai szemnek is
kellemesek, végre ergonomikus a vezető munka helye, természetes az
állandó négykerékhajtás.
A negyedik
generáció Prémium MY04-
Új időszámítás
kezdete, de egyben egy réginek a vége. Valószínűleg ez az utolsó
modell, amely nem az új, a 2003-as genfi szalonon a B11S
tanulmányautóval bemutatott hűtőmaszkot viseli. De ettől eltekintve
egy kisebb forradalom. A kocsi a
Legacy
-k fővonalait megtartva nagyon
megújult: modern és dinamikus lett. A belteret nem kell többé
szégyellni: finom anyagokból modern dizájnnal készült.
Technikailag a
legnagyobb változás, hogy végre megkapta a
Legacy azt a motort, amit
már régóta megérdemelt: a 245 LEs 6 hengeres boxert és hozzá egy öt
sebességes automatát. A kéziváltos változat még csak tanulmányautóként
szerepelt a 2004-es genfi szalonon, de ígérik, hogy jön.
|
Legacy 3.0 R Sedan |
Legacy 2,0i Kombi |
Legacy 2,5i Kombi |
Legacy 3.0 R Kombi |
Motor |
6 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, DOHC 24V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
6 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, DOHC 24V, boxer |
Löktérfogat |
3000 ccm |
1994 ccm
|
2457 ccm
|
3000 ccm
|
Max.
Teljesítmény |
245 LE / 6600 perc |
137 LE / 5600 perc
|
165 LE / 5600 perc
|
245 LE / 6600 perc
|
Max.
Nyomaték |
297 Nm / 4200 perc |
187 Nm / 4400 perc
|
226 Nm / 4400 perc
|
297 Nm / 4200 perc
|
Furat x Löket |
na |
na |
na |
na |
Sűrítés |
na |
na |
na |
na |
Max.
seb. (Aut.) |
(237 km/h )
|
193 km/h (182 km/h)
|
206 km/h (202 km/h)
|
(237 km/h )
|
Gyorsulás 0-100 km/h (Aut.) |
(8,2 s) |
11,5 s (13,2 s)
|
9,6 s (11 s)
|
(8,4 s)
|
Fogyasztás l/100km - város / országút / vegyes (Aut.) |
(13,6 / 7,3 / 9,6)
|
10,6 / 6,1 / 7,7 (10,4 / 6,1 /
7,7) |
11,5 / 6,5 / 8,3 (11,5 / 6,5 /
8,3) |
(13,7 / 7,6 / 9,8)
|
Váltó |
automata 5
|
kézi 2 x 5 / automata 4
|
kézi 2 x 5 / automata 4
|
automata 5
|
Hossz x Széles x Magas |
4665 x 1730 x 1425 mm
|
4720 x 1735 x 1470 mm
|
4720 x 1735 x 1470 mm
|
4720 x 1735 x 1470 mm
|
Hasmagasság |
150 mm |
150 mm
|
150 mm
|
150 mm
|
Tengelytáv |
2670 mm
|
2670 mm
|
2670 mm
|
2670 mm
|
Fordulókör |
10,8 m
|
10,6 m
|
10,8 m
|
10,8 m
|
Saját tömeg (Aut.) |
(1525 kg) |
1380 (1390) kg
|
1430 (1460) kg
|
(1555 kg)
|
Max
tömeg (Aut.) |
(2050 kg) |
1925 (1925) kg
|
1935 (1945) kg
|
(2050 kg)
|
Csomagtér (VDA) |
433 L
|
459 / 1649 L
|
459 / 1628 L
|
459 / 1628 L
|
Gumi méret |
215/45 R 17
|
205/55 R 16
|
205/55 R 16
|
215/45 R 17
|
Felni méret |
na |
na |
na |
na |
Tank |
64 L
|
64 L
|
64 L
|
64 L
|
|
|
|
|
|
A harmadik
generáció
Rutinos MY02-03
Visszafogott
ráncfelvarrás az orrészen, technikailag nem változtatnak, illetve egy
fontos apróságot: megszűnik a légrugó. Érződik a kivárás. Új dizájner
érkezett az Alfától a céghez, meghirdették, hogy ezentúl nemcsak
technikailag lesznek kiválóak a termékek, hanem optikailag is
kívánatossá válnak.
Biztonságos MY99-01
Ez a generáció látszólag
csak egy ráncfelvarráson esett át, pedig az egész kocsit alapjaitól
újonnan építették fel. Az oka az volt, hogy a biztonság minden piacon
egyre fontosabb vásárlási kritériummá vált. Az új karosszéria az
EuroNCAP törésteszten 4 csillagot kap. A kocsiban megjelenik az
oldallégzsák és a kitörésgátló elektronika. Motorikusan a fogyasztás
csökkentése ismét fontossá válik. Eltűnik a nagymotorból a
kéttengelyes szelepvezérlés.
|
Legacy 2,5 Sedan |
Legacy 2,0 Super-Station |
Legacy 2,5 Super-Station |
Motor |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
Löktérfogat |
2457 ccm |
1994 ccm
|
2457 ccm
|
Max.
Teljesítmény |
156 LE / 5600 perc |
125 LE / 5600 perc
|
156 LE / 5600 perc
|
Max.
Nyomaték |
223 Nm / 3600 perc |
184 Nm / 3600 perc
|
223 Nm / 3600 perc
|
Furat x Löket |
na |
na |
na |
Sűrítés |
na |
na |
na |
Max.
seb. (Aut.) |
(205 km/h )
|
188 km/h (180 km/h)
|
203 km/h (200 km/h)
|
Gyorsulás 0-100 km/h (Aut.) |
(10,1 s) |
11,1 s (12,2 s)
|
9,3 s (10,4 s)
|
Fogyasztás l/100km - város / országút / vegyes (Aut.) |
(13,8 / 7,4 / 9,8)
|
13,1 / 7,5 / 9,6 (13,2 / 7,6 /
9,7) |
13,4 / 7,6 / 9,7 (13,4 / 7,8 /
9,9) |
Váltó |
automata 4
|
kézi 2 x 5 / automata 4
|
kézi 2 x 5 / automata 4
|
Hossz x Széles x Magas (Aut.) |
(4510 x 1690 x 1390 mm)
|
4680 x 1695 x 1515 mm
|
4680 x 1695 x 1515 (1500/1540)
mm |
Hasmagasság (Aut.) |
(155 mm) |
155 mm (155 mm)
|
155 mm (140/ 180 mm)
|
Tengelytáv |
2650 mm
|
2650 mm
|
2650 mm
|
Fordulókör |
10,8 m
|
10,6 m
|
10,8 m
|
Saját tömeg (Aut.) |
(1445 kg)
|
1475 (1485) kg
|
1485 (1525) kg
|
Max
tömeg (Aut.) |
(1875 kg) |
1895 (1895) kg
|
1980 (1970) kg
|
Csomagtér (VDA) |
464 L
|
528 / 1646 L
|
528 / 1646 L
|
Gumi méret |
205/50 R 16
|
195/60 R 15
|
205/50 R 16
|
Felni méret |
na |
na |
na |
Tank |
64 L
|
64 L
|
64 L
|
|
|
|
|
A második
generáció
Érettebb MY96-98
A motorikus generáció
váltás e modell életciklusának közepén következett be. A csúcs motor
DOHC vezérlésű, sportos motor lett, de a
Legacy hű maradt európai
önmagához és továbbra is csak automatával kapható e csúcsmodell. A
karosszéria nem változott.
|
Legacy 4CAM 2,5 Sedan |
Legacy 2,2 Super-Station |
Legacy 4CAM 2.5 Super-Station |
Motor |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, DOHC 16V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, DOHC 16V, boxer |
Löktérfogat |
2457 ccm |
1994 ccm
|
2457 ccm
|
Max.
Teljesítmény |
150 LE / 5600 perc |
131 LE / 5600 perc
|
150 LE / 6000 perc
|
Max.
Nyomaték |
221 Nm / 4000 perc |
1193 Nm / 4000 perc
|
221 Nm / 4000 perc
|
Furat x Löket |
99,5 mm x 79 mm
|
97 mm x 75 mm
|
99,5 mm x 79 mm
|
Sűrítés |
9,7 : 1
|
9,7 : 1
|
9,7 : 1
|
Max.
seb. |
205 km/h |
190 km/h
|
200 km/h
|
Gyorsulás 0-100 km/h |
9,7 s |
10 s
|
10 s
|
Fogyasztás l/100km - város / országút / vegyes
|
13,9 / 8,1 / 10,3
|
12,4 / 7,6 / 9,4 |
13,9 / 8,1 / 10,3 |
Váltó |
automata 4
|
kézi 2 x 5
|
automata 4
|
Hossz x Széles x Magas |
4605 x 1695 x 1405 mm
|
4670 x 1695 x 1490 mm
|
4680 x 1695 x 1480/1520 mm
|
Hasmagasság (Aut.) |
150 mm |
150 mm
|
140/ 180 mm-
|
Tengelytáv |
2630 mm
|
2630 mm
|
2630 mm
|
Fordulókör |
10,6 m
|
10,6 m
|
10,6 m
|
Saját tömeg |
1460 kg
|
1400 kg
|
1500 kg
|
Max
tömeg |
1875 kg
|
1880 kg
|
1945 kg
|
Csomagtér (VDA) |
451 / 630 L
|
488 / 1691 L
|
488 / 1691 L
|
Gumi méret |
195/60 R 15
|
185/70 R 14
|
195/60 R 15
|
Felni méret |
na |
na |
na |
Tank |
60 L
|
60 L
|
60 L
|
|
|
|
|
Érett MY 94-95
A
turbo motort elvitte
az
Impreza, nagy túrázóként pedig itt az SVX. A
Legacy itt
lenyugodott, sokkal szebb lett a belseje, egyértelműen a komfort
orientált autósokat célozza meg. Kívülről sokat változik. Teljesen új
orr és far dizájn és a kocsi nő minden dimenziójában. Azért a fő
vonalak maradnak, továbbra is egyértelműen
Legacy
-ként azonosítható.
|
Legacy 2,2 Sedan |
Legacy 2,0 Super-Station |
Legacy 2,2 Super-Station |
Motor |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
Löktérfogat |
2212 ccm |
1994 ccm
|
2212 ccm
|
Max.
Teljesítmény |
136 LE / 6000 perc |
115 LE / 5600 perc
|
136 LE / 6000 perc
|
Max.
Nyomaték |
189 Nm / 4400 perc |
164 Nm / 4400 perc
|
189 Nm / 4400 perc
|
Furat x Löket |
97 mm x 75 mm
|
92 mm x 75 mm
|
97 mm x 75 mm
|
Sűrítés |
9,5 : 1
|
9,5 : 1
|
9,5 : 1
|
Max.
seb. (Aut.) |
199 km/h ( 192 km/h )
|
180 km/h (175 km/h)
|
193 km/h (184 km/h)
|
Gyorsulás 0-100 km/h (Aut.) |
9,0 s (11,2 s) |
11 s (13,4 s)
|
9,5 s (11,8 s)
|
Fogyasztás l/100km - város / országút / vegyes (Aut.) |
11,3 / 7,9 / 9,8 (11,5 / 8,3 /
10,1) |
11,5 / 8,3 /10,1 (11,8 / 8,4 /
10,3) |
11,3 / 7,9 / 9,8 (11,5 / 8,3 /
10,1) |
Váltó |
kézi 5 / automata 4
|
kézi 2 x 5 / automata 4
|
kézi 2 x 5 / automata 4
|
Hossz x Széles x Magas |
4510 x 1690 x 1390 mm
|
4600 x 1690 x 1480/1520 mm
|
4600 x 1690 x 1480/1520 mm
|
Hasmagasság (Aut.) |
130 mm (130 mm) |
130 mm (130 mm)
|
130 mm (130/ 170 mm)
|
Tengelytáv |
2580 mm
|
2580 mm
|
2580 mm
|
Fordulókör |
10,4 m
|
10,4 m
|
10,4 m
|
Saját tömeg |
1350 kg
|
1360 kg
|
1420 kg
|
Max
tömeg |
1870 kg
|
1950
|
1950
|
Csomagtér (SAE) |
416 L
|
1020 / 2011 L
|
1020 / 2011 L
|
Gumi méret |
185/70 R 14
|
185/70 R 14
|
185/70 R 14
|
Felni méret |
na |
na |
na |
Tank |
60 L
|
60 L
|
60 L
|
|
|
|
|
Az első generáció
Sportos MY92-94
Ezek a vad évei a
Legacy
-nak. A
Justy felett minden igényt neki kell kielégítenie és a
komfort vonal már a kezdetektől él. Most a sportos vezetők felé
nyitnak, ezért újonnan jött egy két literes turbó motor. Ez az autó a
Subaru sportos jövőjét alapozza meg. Részt vesz eredményesen a rally
WRC-n és sebesség világrekordot állít fel a széria kombi kategóriában.
Úgy mellékesen átesik egy ráncfelvarráson, ez elsősorban a kocsi orrát
érinti.
|
Legacy 2,0 Sedan
|
Legacy 2,2 Sedan
|
Legacy Turbo Sedan
|
Legacy 2,0 Super-Station
|
Legacy 2,2 Super-Station
|
Legacy Turbo Super-Station
|
Motor |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
|
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
4 hengeres, vízhűtéses,
könnyűfém, SOHC 16V, boxer |
|
Löktérfogat |
1994 ccm |
2212 ccm |
1994 ccm
|
1994 ccm
|
2212 ccm
|
1994 ccm
|
Max.
Teljesítmény |
115 LE / 5600 perc |
136 LE / 6000 perc |
200 LE
|
115 LE / 5600 perc
|
136 LE / 6000 perc
|
200 LE
|
Max.
Nyomaték |
164 Nm / 4400 perc
|
189 Nm / 4400 perc |
|
164 Nm / 4400 perc
|
189 Nm / 4400 perc
|
|
Furat x Löket |
92 mm x 75 mm
|
97 mm x 75 mm
|
|
92 mm x 75 mm
|
97 mm x 75 mm
|
|
Sűrítés |
9,5 : 1
|
9,5 : 1
|
|
9,5 : 1
|
9,5 : 1
|
|
Max.
seb. (Aut.) |
187 km/h (183 km/h)
|
199 km/h ( 192 km/h )
|
|
180 km/h (175 km/h)
|
193 km/h (184 km/h)
|
|
Gyorsulás 0-100 km/h (Aut.) |
10,3 s (12,7 s) |
9,0 s (11,2 s) |
|
11 s (13,4 s)
|
9,5 s (11,8 s)
|
|
Fogyasztás l/100km - város / országút / vegyes (Aut.) |
11,5 / 8,3 /10,1 (11,8 / 8,4 /
10,3) |
11,3 / 7,9 / 9,8 (11,5 / 8,3 /
10,1) |
|
11,5 / 8,3 /10,1 (11,8 / 8,4 /
10,3) |
11,3 / 7,9 / 9,8 (11,5 / 8,3 /
10,1) |
|
Váltó |
kézi 5 / automata 4
|
kézi 5 / automata 4
|
kézi 5
|
kézi 2 x 5 / automata 4
|
kézi 2 x 5 / automata 4
|
kézi 5
|
Hossz x Széles x Magas |
4510 x 1690 x 1390 mm
|
4510 x 1690 x 1390 mm
|
|
4600 x 1690 x 1480/1520 mm
|
4600 x 1690 x 1480/1520 mm
|
|
Hasmagasság (Aut.) |
130 mm (130 mm) |
130 mm (130 mm) |
|
130 mm (130 mm)
|
130 mm (130/ 170 mm)
|
|
Tengelytáv |
2580 mm
|
2580 mm
|
|
2580 mm
|
2580 mm
|
|
Fordulókör |
10,4 m
|
10,4 m
|
|
10,4 m
|
10,4 m
|
|
Saját tömeg |
1320 kg
|
1350 kg
|
|
1360 kg
|
1420 kg
|
|
Max
tömeg |
1870 kg
|
1870 kg
|
|
1950
|
1950
|
|
Csomagtér (SAE) |
416 L
|
416 L
|
|
1020 / 2011 L
|
1020 / 2011 L
|
|
Gumi méret |
175/70 R 14
|
185/70 R 14
|
|
185/70 R 14
|
185/70 R 14
|
|
Felni méret |
na |
na |
|
na |
na |
|
Tank |
60 L
|
60 L
|
|
60 L
|
60 L
|
|
|
|
|
|
|
|
vissza a lap tetejére
|