Klubélet

Subaru Subaru Subaru Hírek Subaru Galéria Subaru Társalgó Subaru Bolhapiac Subaru Szponzorok Subaru Impresszum Subaru Linkek
Subaru Klub Subaru Klub
 

Home > Subaru > Modellek > Múlt > Libero

mail   sitemap   legyen a kezdőlapom!

Subaru

Subaru

Subaru

Magyarországon

Modellek
> Justy
> Impreza
> Forester
> Legacy
> Outback
> B9 Tribeca
> Koncepciók
> Japán
> USA

> Múlt
> > Subaru SVX
> >
Subaru Libero
> >
Subaru Vivio
> >
Subaru Leone
> >
Subaru XT Coupé

Tesztek

Történelem

Technika

Tuning

Motorsport

Galéria

Egyéb

Subaru

Subaru Libero

Subaru

Subaru Libero

 

Subaru Libero - MY91-96

Tehát Libero alias Mikrobi.... Letörlök néhány nosztalgikus könnycseppet.. :)))

A kezdetek: Az első autóm elsőkerék-hajtású volt és amikor egyik télen fél napig ástam magam egy gyalogsági ásóval a hóból, úgy döntöttem, legközelebb összkerekes autót veszek.

Az újságokat lapozgatva, internetet bújva láttam egy képet róla és nagyon megtetszett. Mi több, a helyi autósügynökségeket járva meg is láttam egyet. Megnéztem és meg is vettem rögtön. Ez egy 1986-os évjáratú 997 cm3 változat volt. Ideális családi autó. A hétszemély szállíthatósága általában elég, akárhová indul az ember és akkor még néhány csomagnak is van hely. 3 évig volt nálam, tevékenységének köszönhetoen rengeteg emlékem maradt, hiszen bejártam vele a fél országot, hóban - sárban - napsütésben. Készítettem egy kis összegzést, amolyan kedv csinálónak:

Előnyök: Az utastér variálhatósága. A három üléssorból a két hátsót minden irányban lehet dönteni, ennek következményeként, ha szükség van rá akkor nagyszerű ágyat produkál, amit nem egyszer irigyeltek tőlem a sátrazók, ha kell le lehet fektetni a padlóra és hatalmas rakteret ad. Hordtam vele a hullámpalától kezdve a majd 3 méteres vascsőig mindent. Jól jött, akkor is, ha épp öten-hatan megindultunk túrázni. Mindennek volt helye. Kívülről nevetségesen kicsi, de belülről meglepően nagy. Persze nem tökéletes a komfort, de hát kompromisszumokat kell hozni. Valamiért valamit. Nekem tetszett a hatalmas tetőablak is. Ha teljesen elhúztam, derékig lóghattam ki rajta... A kicsi háromhengeres 1000 cm3 motor, nem egy versenyerőmű, de a nyomatéka már alacsony fordulaton jelentkezik. Ennek köszönhetően szépen dolgozik 4WD üzemmódban, nem kell pörgetve erőlködni. Ránézésre borulékonynak tűnik, de a padló alá fektetett motor és váltó nagyon jól lent tartja a súlypontot. A kanyarban megdől egy bizonyos fokig, aztán úgy marad a végéig. A havon, a sárban hétköznapi körülmények között nincs akadály. A térdig érő havat nem kell ellapátolni az udvarban. Egy Libero bemegy a garázsba így is... Egy vadász vette meg tőlem, amikor legközelebb találkoztunk, hitetlenkedő arccal közölte, hogy az autó még a tengelyig érő mélyszántásban is elment, amikor tesztelte.

Hátrányok: A padló alá fektetett motor gyújtáselosztója esős időben elég könnyen felvizesedik. Amikor beragasztottam a szellőzőcsövét ez a tünet megszűnt. A másik nagy gond a gyári alvázvédelem hiánya. Ez sajnos nagyon meglátszott az akkor 15 éves autón.

Egyszer kilakatolgattuk, de a következő műszakira újra előjött egy rakás javítani való. Karosszéria elemeket elég nehéz volt beszerezni hozzá, a többi volt a boltokban, bontókban.

Nem örültem neki, hogy el kellet adni, de így alakult. Viszont a márkát megszerettette velem az már biztos…

Holdfénytigris

Ismert tipushibák:

- A bepiszkolódott elosztó és kábelek miatt nem indul be nedves időben (nyár végén meg kell tisztítani).
- Az indítómotorban levő réz kábelek egy része leforgácsolódik, és zárlatot okozva lemeríti az akkumlátort, a hiba nehéz indíthatóság formájában jelentkezik.

Subaru Libero

 

Libero 1.2 SDX - SDX-SR
Motor

3 hengeres, vízhűtéses, soros

Löktérfogat
1190cc
Max. Teljesítmény
54LE / 4600perc
Max. Nyomaték
97Nm / 3000perc
Furat x Löket
78mm x 83mm
Sűrítés
9,1 : 1
Max. seb.
128km/h
Gyorsulás 0-100 km/h
n.a.
Fogyasztás - vegyes
7,5 / 100km
Váltó
kézi 5
Hossz x Széles x Magas
3525 x 1415 x 1925 mm
Hasmagasság
195 mm
Tengelytáv
1885 mm
Fordulókör
9,5 m
Saját tömeg
980 - 1030kg
Max tömeg
1600 kg
Meghajtás
hátsó kerék, kapcsolható 4WD
Gumi méret
155 R 13
Tank
40L
 

Subaru Libero

Subaru Libero - MY91-96

Subaru Libero

 

Libero 1.0
Libero 1.2
Motor

3 hengeres, 4ütemű, vízhűtéses, soros

3 hengeres, 4ütemű, vízhűtéses, soros
Löktérfogat
997cc
1189cc
Max. Teljesítmény
50LE / 5200perc
52LE / 4400perc
Max. Nyomaték
81Nm / 3200perc
97Nm / 3800perc
Furat x Löket
78mm x 69,6mm
78mm x 83mm
Sűrítés
9,5 : 1
9,1 : 1
Max. seb.
120 km/h
120 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h
n.a.
n.a.
Fogyasztás - vegyes
7,7L / 100km
7,75L / 100km
Váltó
kézi 5
kézi 5
Hossz x Széles x Magas
3410 x 1430 x 1900 mm
3425 x 1430 x 1900 mm
Hasmagasság
205 mm
205 mm
Tengelytáv
1805 mm
1805 mm
Fordulókör
9,0 m
9,0 m
Saját tömeg
905 kg
920 kg
Max tömeg
1395 kg
1395 kg
Csomagtér
max 2500 L
max 2500 L
Gumi méret
155 SR 12
155 SR 12
Tank
40L
40L
 

 

Subaru Libero

 

 
 

Szerkeszti: Giczy András & subaruklub.hu
E-m@il: info (kukac) subaruklub.hu
Minden jog fenntartva.

Az oldalt készítette:

www.html-weboldal-retro.hu