|
|
Subaru Libero
|
|
Subaru Libero - MY91-96
Tehát Libero alias
Mikrobi.... Letörlök néhány nosztalgikus könnycseppet.. :)))
A kezdetek: Az első
autóm elsőkerék-hajtású volt és amikor egyik télen fél napig ástam
magam egy gyalogsági ásóval a hóból, úgy döntöttem, legközelebb
összkerekes autót veszek.
Az újságokat lapozgatva,
internetet bújva láttam egy képet róla és nagyon megtetszett. Mi több,
a helyi autósügynökségeket járva meg is láttam egyet. Megnéztem és meg
is vettem rögtön. Ez egy 1986-os évjáratú 997 cm3 változat volt.
Ideális családi autó. A hétszemély szállíthatósága általában elég,
akárhová indul az ember és akkor még néhány csomagnak is van hely. 3
évig volt nálam, tevékenységének köszönhetoen rengeteg emlékem maradt,
hiszen bejártam vele a fél országot, hóban - sárban - napsütésben.
Készítettem egy kis összegzést, amolyan kedv csinálónak:
Előnyök: Az utastér
variálhatósága. A három üléssorból a két hátsót minden irányban lehet
dönteni, ennek következményeként, ha szükség van rá akkor nagyszerű
ágyat produkál, amit nem egyszer irigyeltek tőlem a sátrazók, ha kell
le lehet fektetni a padlóra és hatalmas rakteret ad. Hordtam vele a
hullámpalától kezdve a majd 3 méteres vascsőig mindent. Jól jött,
akkor is, ha épp öten-hatan megindultunk túrázni. Mindennek volt
helye. Kívülről nevetségesen kicsi, de belülről meglepően nagy. Persze
nem tökéletes a komfort, de hát kompromisszumokat kell hozni.
Valamiért valamit. Nekem tetszett a hatalmas tetőablak is. Ha teljesen
elhúztam, derékig lóghattam ki rajta... A kicsi háromhengeres 1000 cm3
motor, nem egy versenyerőmű, de a nyomatéka már alacsony fordulaton
jelentkezik. Ennek köszönhetően szépen dolgozik 4WD üzemmódban, nem
kell pörgetve erőlködni. Ránézésre borulékonynak tűnik, de a padló alá
fektetett motor és váltó nagyon jól lent tartja a súlypontot. A
kanyarban megdől egy bizonyos fokig, aztán úgy marad a végéig. A
havon, a sárban hétköznapi körülmények között nincs akadály. A térdig
érő havat nem kell ellapátolni az udvarban. Egy Libero bemegy a
garázsba így is... Egy vadász vette meg tőlem, amikor legközelebb
találkoztunk, hitetlenkedő arccal közölte, hogy az autó még a
tengelyig érő mélyszántásban is elment, amikor tesztelte.
Hátrányok: A padló alá
fektetett motor gyújtáselosztója esős időben elég könnyen
felvizesedik. Amikor beragasztottam a szellőzőcsövét ez a tünet
megszűnt. A másik nagy gond a gyári alvázvédelem hiánya. Ez sajnos
nagyon meglátszott az akkor 15 éves autón.
Egyszer kilakatolgattuk,
de a következő műszakira újra előjött egy rakás javítani való.
Karosszéria elemeket elég nehéz volt beszerezni hozzá, a többi volt a
boltokban, bontókban.
Nem örültem neki, hogy
el kellet adni, de így alakult. Viszont a márkát megszerettette velem
az már biztos…
Holdfénytigris
Ismert tipushibák:
- A bepiszkolódott
elosztó és kábelek miatt nem indul be nedves időben (nyár végén meg
kell tisztítani).
- Az indítómotorban levő réz kábelek egy része leforgácsolódik, és
zárlatot okozva lemeríti az akkumlátort, a hiba nehéz indíthatóság
formájában jelentkezik.
|
Libero 1.2 SDX - SDX-SR |
Motor
|
3 hengeres, vízhűtéses, soros
|
Löktérfogat
|
1190cc
|
Max. Teljesítmény
|
54LE / 4600perc
|
Max. Nyomaték
|
97Nm / 3000perc
|
Furat x Löket
|
78mm x 83mm
|
Sűrítés
|
9,1 : 1
|
Max. seb.
|
128km/h
|
Gyorsulás 0-100 km/h
|
n.a.
|
Fogyasztás - vegyes
|
7,5 / 100km
|
Váltó
|
kézi 5
|
Hossz x Széles x Magas
|
3525 x 1415 x 1925 mm
|
Hasmagasság
|
195 mm
|
Tengelytáv
|
1885 mm
|
Fordulókör
|
9,5 m
|
Saját tömeg
|
980 - 1030kg
|
Max tömeg
|
1600 kg
|
Meghajtás
|
hátsó kerék, kapcsolható 4WD
|
Gumi méret
|
155 R 13
|
Tank
|
40L
|
|
Subaru Libero - MY91-96
|
Libero 1.0 |
Libero 1.2 |
Motor
|
3 hengeres, 4ütemű, vízhűtéses, soros
|
3 hengeres, 4ütemű, vízhűtéses, soros
|
Löktérfogat
|
997cc
|
1189cc
|
Max. Teljesítmény
|
50LE / 5200perc
|
52LE / 4400perc
|
Max. Nyomaték
|
81Nm / 3200perc
|
97Nm / 3800perc
|
Furat x Löket
|
78mm x 69,6mm
|
78mm x 83mm
|
Sűrítés
|
9,5 : 1
|
9,1 : 1
|
Max. seb.
|
120 km/h
|
120 km/h
|
Gyorsulás 0-100 km/h
|
n.a.
|
n.a.
|
Fogyasztás - vegyes
|
7,7L / 100km
|
7,75L / 100km
|
Váltó
|
kézi 5
|
kézi 5
|
Hossz x Széles x Magas
|
3410 x 1430 x 1900 mm
|
3425 x 1430 x 1900 mm
|
Hasmagasság
|
205 mm
|
205 mm
|
Tengelytáv
|
1805 mm
|
1805 mm
|
Fordulókör
|
9,0 m
|
9,0 m
|
Saját tömeg
|
905 kg
|
920 kg
|
Max tömeg
|
1395 kg
|
1395 kg
|
Csomagtér
|
max 2500 L
|
max 2500 L
|
Gumi méret
|
155 SR 12
|
155 SR 12
|
Tank
|
40L
|
40L
|
|
|